مدیرکل سازمان انتقال خون فارس گفت: وضعیت ذخایر فرآورده‌های خونی در استان کاهش یافته که این وضعیت نگران‌کننده است.
کد خبر: ۸۲۹۸۲۶
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۸ 09 March 2020

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران:مسعود ترابی مدیرکل انتقال خون استان فارس اظهار کرد: ذخیره فرآورده‌های خونی در استان فارس به پایین‌ترین سطح رسیده است و برای پاسخگویی به مراکز درمانی و بیماران نیازمند با چالش جدی رو به رو شده ایم.

او با بیان اینکه تعداد اهداء کنندگان خون کاهش چشمگیری داشته است، گفت: در شرایطی کنونی باید ذخایر خونی مناسبی داشته باشیم.

ترابی ادامه داد: بیماران تالاسمی نیازمند خون و فرآورده‌های خونی هستند.

مدیر کل انتقال خون استان فارس از عموم هم استانی‌های عزیز بخصوص همشهری‌های نیک اندیش شیرازی دعوت کرد به منظور اهدای خون و نجات جان بیماران نیازمند به پایگاه‌های انتقال خون مراجعه کنند.

ترابی با بیان اینکه ۳ پایگاه ثابت در سطح شهر شیراز شامل پایگاه‌های انتقال خون در میدان نمازی، خیابان قصردشت (آسیاب قوامی) همه روزه یکسره ازساعت ۷.۳۰ تا ۱۹.۳۰ و پایگاه ولیعصر در پارک ولیعصر صبح‌ها از ساعت ۸.۳۰ تا ۱۲.۳۰ پذیرای اهداکنندگان است، گفت: همچنین در ایام تعطیل پایگاه قوامی قصردشت از ساعت ۸ صبح تا ۱۹ پذیرای مراجعه کنندگان برای اهدای خون است، این در حالیست که در شهرستان‌های مرودشت، کازرون، فسا، جهرم، لارستان، آباده و داراب نیز پایگاه‌های انتقال خون آماده دریافت خون از اهداکنندگان ایثارگر در این مناطق هستند.

او در پایان، اهدای خون در مراکز تحت پوشش این سازمان در شرایط کاملاً استریل و استاندارد انجام گرفته و هیچ‌گونه خطری برای اهداکنندگان از نظر سرایت ویروس کرونا ندارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار